Rabu, 15 September 2010

Yong Tau Foo Pantai Puteri, Melaka

Gerai yang sentiasa penuh

Gerai Mesra Ria Yong Tau Foo

Segala jenis sayuran & cendawan

Salam Aidilfitri kepada semua. Sebenarnya dah lama aku nak masukan posting pasal kedai yong tau foo ni, cuma tak sempat. Baru-baru ni sewaktu balik berhari raya di kampung isteri aku berkesempatan ke sana untuk ke sekian kalinya.
Istimewa yang tau foo kat sini, diaorang makan dengan sup, bukan kuah sos seperti yang dimakan di utara. Majoriti kedai yong tau foo di selatan ini dimakan dengan sup, tetapi masih ada pilihan bagi yang ingin memakan dengan kuah sos.
Kalau tak silap aku di Pantai Bersih, Butterworth berdekatan dengan rumah pangsa ada satu gerai yang menjual yong tau foo seperti ini, tapi terus terang aku cakap servis kat situ lembap nak mampos! Dan lagi satu aku tak pasti sama ada kedai tu masih ada. Dah lama tak pergi situ.
Gerai ini terletak di Pantai Tanjung Puteri, Melaka. Bagi yang menggunakan jalanraya Bandar Melaka - Masjid Tanah akan terjumpa simpang ke Pantai Tajung Puteri: terletak di tepi pantai. Harga kat sini memang boleh tahan la, aku beli bungkus untuk 3 orang makan, jumlahnya RM42.00. Pikir sendiri la kan?
Tapi dari segi makanan yang dapat bagi aku memang puas hati la. Jadi bagi sesiapa yang nak datang ke situ tapi tak tahu jalan bolah msg aku. boleh dikatakan antara tempat makan wajib bila datang Melaka.







Towkey yang sedang sibuk memotong yong tau foo
Macam-macam adaaa....
Nyum-nyum..

1 ulasan:

Dewi Aja berkata...

Hello Blogger!
Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)